Program kursu Revit Architecture
Program kursu Revit Architecture bazuje na wytycznych ATC oraz na wewnętrznym syllabusie zgodnym z syllabusem egzaminu Autodesk Revit Architecture Professional.
Efekty uczenia:
1. | Uczestnik zna zasady licencjonowania. Zapoznał się z pojęciem BIM. Zna specyfikę pracy w programie. Potrafi dostosować interfejs do pracy w aplikacji. Używa dostępnych funkcji pomocy. |
|
2. | Uczestnik korzysta z przeglądarki projektu. Potrafi otwierać i zamykać rysunek, potrafi tworzyć nowy projekt. Pracuje z elementami rodzin. |
|
3. | Uczestnik posiada umiejętność tworzenia podstawowego rzutu kondygnacji. Potrafi tworzyć i edytować poziomy oraz osie konstrukcyjne. Potrafi tworzyć, edytować i modyfikować ściany i komponenty ścian (ściany konstrukcyjne, fundamenty, drzwi, okna). |
|
4. | Uczestnik potrafi dodawać i modyfikować elementy biblioteczne. Potrafi wczytywać dodatkowe komponenty budynku. Potrafi wykorzystywać rodziny jako dodakowe elementy biblioteczne. |
|
5. | Uczestnik posiada umiejętność zarządzania, tworzenia i edycji widoków. Potrafi przeprowadzić kontrolę widoczności modelu. Potrafi modyfikować style linii. Korzysta z filtrów dostępnych w programie. Potrafi tworzyć przekroje i widoki elewacji oraz tworzyć i modyfikować widoki 3D. |
|
6. | Uczestnik potrafi tworzyć i edytować wymiary. Potrafi dodawać i usuwać płaszczyzny odniesienia. Potrafi tworzyć i edytować linie odniesienia. |
|
7. | Uczestnik posiada umiejętnośc tworzenia, edytowania i modyfikowania elementów budynku (podłogi, stropy, sufity, dachy, ściany kurtynowe, szprosy, schody, poręcze). | |
8. | Uczestnik posiada umiejętność tworzenia, edytowania i modyfikowania widoków odniesienia, widoków detali, widoków kreślarskich oraz tekstów i etykiet. | |
9. | Uczestnik potrafi tworzyć dokumentację końcową. Potrafi tworzyć, edytować i modyfikować zestawienia oraz legendy. |
|
10. | Uczestnik posiada umiejętność tworzenia wydruków końcowych oraz prezentacji wizualnej. Potrafi tworzyć, edytować i modyfikować arkusze wydruku. Potrafi tworzyć rewizje, renderingi, animacje oraz ustawiać parametry słońca i cienia. |
Podział efektów uczenia na jednostki uczenia:
1. Wprowadzenie do środowiska Autodesk Revit - 2godz.
1.1. Pojęcie BIM.
1.2. Podstawowe informacje o programie.
1.3. Interfejs programu.
1.4. Panele wstążki.
2. Podstawy programu Revit Architecture - 2 godz.
2.1. Przeglądarka projektu.
2.2. Praca z elementami rodzin.
2.3. Tworzenie nowego projektu.
3. Podstawy modelu budynku - 3 godz.
3.1. Tworzenie podstawowego rzutu kondygnacji.
3.1.1. Tworzenie i edycja poziomów.
3.1.2. Tworzenie osi.
3.2. Dodawanie i modyfikowanie ścian.
3.3. Komponenty ścian.
3.3.1. Ściany konstrukcyjne.
3.3.2. Fundamenty.
3.3.3. Praca na komponentach poziomych i pionowych ścian.
3.3.4. Drzwi.
3.3.5. Okna.
4. Elementy biblioteczne - 2 godz.
4.1. Dodawanie i modyfikowanie elementów bibliotecznych.
4.2. Podczytywanie dodatkowych komponentów budynku.
4.3. Rodziny.
5. Widok modelu - 3 godz.
5.1. Zarządzanie widokami – tworzenie i edycja.
5.2. Kontrola widoczności modelu.
5.2.1. Modyfikacja stylu linii.
5.2.2. Filtry.
5.2.3. Kontrola widoków.
5.3. Przekroje i widoki elewacji.
5.4. Tworzenie i modyfikowanie widoku 3D.
6. Wymiary i linie odniesienia - 3 godz.
6.1. Wymiarowanie.
6.1.1. Sposoby zastosowania wymiarowania.
6.1.2. Zasada działania wymiarowania tymczasowego.
6.2. Płaszczyzny odniesienia - dodawanie i usuwanie.
7. Rozbudowa modelu budynku - 4 godz.
7.1. Tworzenie i modyfikowanie podłóg.
7.2. Tworzenie i modyfikowanie stropów i sufitów.
7.3. Dodawanie i modyfikowanie dachów.
7.3.1. Typy dachów.
7.3.2. Sposoby tworzenia i modyfikacji.
7.4. Dodawanie i modyfikowanie ścian kurtynowych.
7.4.1. Podziały ściany kurtynowej.
7.4.2. Dodawanie szprosów.
7.5. Dodawanie schodów i poręczy.
8. Detale i widoki szkicu - 4 godz.
8.1. Tworzenie widoków odniesienia.
8.2. Opisy - teksty i etykiety.
8.3. Widoki detali.
8.4. Widoki kreślarskie.
9. Dokumentacja - 3 godz.
9.1. Tworzenie i modyfikowanie zestawień.
9.2. Tworzenie pomieszczeń i ich zestawień.
9.3. Tworzenie legend i Keynot legend.
10. Prezentacja modelu budynku - 4 godz.
10.1. Praca na arkuszach do wydruku.
10.2. Arkusze wydruku – tabelka rysunkowa.
10.3. Rewizje.
10.3.1. Zasady działania.
10.3.2. Sposoby pracy z rewizjami.
10.4. Rendering.
10.5. Animacja.
10.6. Słońce i cień.